Jak může výrobce sněžných skútrů ovládnout oblohu? Bombardier ukázal všem, jak je to možné. Dnes je společnost nadnárodní korporací se dvěma hlavními obchodními divizemi - Bombardier Aviation se sídlem v Montrealu a Bombardier Transport se sídlem v Berlíně.
Ale příběh začaljinak a dávno ve 30. letech, kdy mechanik Joseph-Armand Bombardier postavil vozidlo, které sklouzlo na sněhu. Byl to muž, který v roce 1935 vyrobil první sněžný skútr ve Valcourtu v Quebecu, který přepravil děti do školy a působil jako sanitka. Postavil jej pomocí vlastního modelu pohonného systému, který byl skutečně revoluční pro cestování po sněhu.
Historie
Historie společnosti je dlouhá a plná vzestupů i pádů. Zakladatel Joseph-Armand Bombardier získal svůj první patent v roce 1937, během následujících pěti let založil společnost s názvem Bombardier Snow a otevřel svou první továrnu.
Byl stále naživu, když se sněžný skútr stal globálním úspěchem. Po jeho smrti v roce 1964 se společnost dále rozvíjela v různých oblastech podnikání. Bombardier zahájil plavbu Sea-Doo a navrhl zcela nové terénní vozidlo - ATV.
Akvizice Canadair v roce 1982 poháněla podnikání novým směrem - letectví. Tehdy byla vytvořena obchodní divize Aerospace.
Do roku 2013 se společnost zaměřila na dvě hlavní obchodní linie - letecké a kosmické vybavení a železniční dopravu. Tato dvě odvětví vykazovala velký potenciál pro růst a ziskovost a doplňovala podnikání jak provozně, tak finančně.
Bombardier začal získávat společnosti v obou průmyslových odvětvích a stal se lídrem v železniční dopravě. Learjet se stal dceřinou společností, což byl velký krok vpřed v leteckém průmyslu.
Skutečný růst však nastal v roce 2017 se strategickým partnerstvím se společností Airbus. To společnosti Bombardier dostalo na trh proudových letadel a umožnilo společnosti přinést významnou novou hodnotu akcionářům, zaměstnancům, zákazníkům a dodavatelům.
Olympijské hry ve Vancouveru v roce 2010 byly pro společnost hrdým okamžikem. Bombardier navrhl a vyrobil olympijskou pochodeň jako symbol zimních krajin v Kanadě. Připomnělo to vznik společnosti a představovalo stopy, které na sněhu zanechaly zimní sporty.
Fakta a čísla
V roce 2000 se Bombardier rozrostl a změnil se v celosvětový úspěch. Společnost uzavřela fiskální rok 2018 s příjmy ve výši 16,24 miliardy. V současné době se podnikání zaměřuje na strategické partnerství s tryskami Airbus a C.
Některé z dnešních vlajkových modelů Bombardieru jsou:
- Bombardier Global Express
- Bombardier Challenger 300
- Regionální dopravní letadla - série Bombardier CRJ700
- Business letadla - série Bombardier Challenger 600
V současné době vyrábí letecká divize společnosti Bombardier dvě komerční a sedm soukromých letadel . Působí ve 28 zemích a má celosvětovou síť servisních středisek.
Uznání a ocenění
Během své dlouhé historie získala společnost Bombardier Inc. celosvětové uznání a rozsáhlý seznam ocenění v oblastech, jako je obchod, výzkum a vývoj, design, provádění, údržba, společenská odpovědnost, zaměstnanost a další.
V roce 2016 byla společnost Research Infosource po investici 2,29 miliardy dolarů v roce 2015 jmenována nejlepším investorem do výzkumu a vývoje v Kanadě. Bombardier také získal několik významných ocenění v kategorii Přeprava a Transport
Společnost Bombardier byla zařazena mezi 25 největších dopravních společností v roce.
Od 30. let 20. století Bombardier roste, mění se a pokračuje v objevování nových obchodních příležitostí. Přesto si společnost plní svůj závazek k udržitelnosti, špičkové kvalitě a zapojení do komunity.
Jádrem strategie společnosti Bombardier je zaměření na řešení stále rostoucí světové potřeby mobility prostřednictvím inovací. Společnost se zavázala pomáhat světu udržitelným způsobem prostřednictvím dopravy.
Bombardier si udělal jméno jak celosvětově, tak místně pro vysokou profesionalitu a osvědčené postupy. A příběh o tom, jak se společnost sněžných skútrů z Valcourtu v Kanadě stala světovým lídrem v letecké a železniční dopravě, stále fascinuje.