keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Prodat

Dynamická historie New Holland, který se stal světovou špičkou v zemědělství

Title picture

Nenechte se mýlit- New Holland byl založen v Pensylvánii v USA. Od roku 1895 se  společnost hodně změnila a její příběh má víc několik zvratů. V současné době existují dvě divize společnosti - stavebnictví a zemědělství.

První krok

Abram Zimmerman byl kovář - založil společnost a brzy začal nabízet stroje na výrobu elektřiny, aby se spárovaly se zařízeními, jako jsou krmírny. Uvědomil si, že motory potřebují další vývoj kvůli chladným zimám v regionu a díky nové konstrukci byly elektrárny spolehlivé i při vystavení mrazivým teplotám. Toto byl první z mnoha úspěšných návrhů vytvořených společností New Holland Machine Company. Jedním z nejdůležitějších zařízení se ukázal být samosvazovací lis.

Mezitím belgický inženýr jménem Leon Claeys založil svůj vlastní podnik v roce 1906 a začal vyrábět mlátičky - jeho stroje byly určeny k sečení obilí z plodin a Claeys byl muž, který vytvořil první kombajn v Evropě s vlastním pohonem. Na konci 50. let byl Claeys již předním výrobcem kombajnů a rozhodně patřil k největším evropským.

Další přírustky

Sperry New Holland vznikl poté, co Sperry Rand získal New Holland v roce 1947 - v roce, kdy společnost představila průkopnický stroj – lištu na sečení sena, která revolucionizovala sklizeň. Mezitím mohl Mano Brunen v témže roce zavést hydraulické rypadlo a založit Simit, který se sloučil s Fiatem v roce 1970 poté, co na trh představil několik generací rypadla.

V roce 1964 se Sperry New Holland stala hlavním akcionářem společnosti Claeys. Výrobky Claeys byly přejmenovány a objevila se značka Clayson. První nakladač společnosti byl představen o několik let později.

V roce 1917 představil Henry Ford první tahač Fordson a o rok později také Fiat. Henry Ford byl schopen zahájit podnikání, které i nadále prosperovalo. Po mnoha desetiletích byla divize výroby traktorů velkým úspěchem a v roce 1986 společnost získala Sperry New Holland, který byl okamžitě přejmenován jako Ford New Holland Inc.

Fabbrica Italiana di Automobili Torino (celé jméno Fiat) byl původně výrobcem automobilů, ale brzy začal vyrábět těžší vozidla a stroje. O několik desetiletí později byla vytvořena divize Fiat Trattori, která se v roce 1974 rozrostla na FiatAgri poté, co na domácím trhu prodala více než milion strojů. Přesně o 17 let později divize přidala do svého hlavního města 80% Ford New Holland. Mezitím byl Fiat-Allis mimořádně úspěšný na trhu stavebních zařízení se zvláště silnou přítomností v Latinské Americe. Stavební divize New Holland, kterou koupil také Fiat, pouze přispěla k silné pozici italského výrobce na trhu.

Všechny tyto změny nakonec proměnily New Holland v lídra světového trhu s výjimečně širokou nabídkou produktů. Jeho moderní image byla dokončena v roce 1996. Stavební divize s potěšením oslavila 200 000. vyprodukovaný nakladač, který byl velkým úspěchem.

Společnost se mohla v roce 1998 stát vlastníkem polského výrobce kombajnů Bizon. Polská značka byla v té době bestsellerem na tuzemském trhu a také rozvíjela vztahy pro export s Ukrajinou, Pákistánem a Latinskou amerikou. Později toho roku New Holland pokračoval v již založeném společném podniku mezi Fiatem a tureckou skupinou Koç. Do konce roku 2011 turecká továrna vyrobila více než 600 000 traktorů.

Formace společnosti CNH

Jen o rok později se sloučily Case Corporation a New Holland N.V., čímž se zrodila holdingová společnost CNH. Shanghai New Holland Agricultural Machinery Corporation Ltd byla založena v roce 2002 v důsledku partnerství mezi New Holland a dvěma předními čínskými průmyslovými společnostmi. Společný podnik je nyní největším výrobcem zemědělských strojů v Číně. Společné podniky CNH v Turecku, Indii a Číně stále prosperují dodnes.

Nekonečná expanze

V roce 2009 byl New Holland hrdý na to, že představil první traktor poháněný vodíkem, jaký kdy svět viděl. Pásové rypadlo E215B s nízkoemisním motorem bylo spuštěno o rok dříve.

Další ruský závod začal fungovat v následujícím roce. Společnost v současné době sídlí v Itálii, ale její sortiment je k dispozici ve 170 zemích. Portfólio produktů zahrnuje traktory, lisy na balíky, sběrače, teleskopické nakladače, rozmetadla, kombajny, secí stroje, specializované harvestory. K dispozici jsou také kompaktní stavební stroje a užitková vozidla.

Více informací na: https://agriculture.newholland.com/nar/en-us.



arrow_back_iosZpět