keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Prodat

Historie DEUTZ-FAHR je stejně dlouhá jako působivá

Title picture

Značka Deutz-Fahr má hodně historie, ale všechno začalo v roce 1864 s N.A. Ottem & Ciem, založenou v Kolíně nad Rýnem Nicolausem Otto a Eugenem Langenem. Byl to první výrobce spalovacích motorů na světě. Od roku 1938 je společnost známá jako Klockner-Humboldt-Deutz AG.

Společnost Gasmotoren-Fabrik Deutz AG (GFD) byla založena o šest let později a v roce 1876 byl Otto schopen dokončit práci na návrhu čtyřtaktního motoru.

Průkopník

Otto vyvinul zapalovací systém využívající nízkonapěťový magnet, který koupil Bosch. V roce 1894 šly do výroby v závodě provozované dceřinou společností Deutz ve Philadelphii v USA stroje s vlastním pohonem, jako jsou traktory. Společnost GFD zahájila výrobu dieselových motorů o třináct let později. Mezitím Ettore Bugatti použila kolínskou továrnu na stavbu automobilů po dobu pěti let v řadě. V roce 1914 měla společnost 50 let a do té doby zaměstnávala více než 2 000 lidí.

Společnost Deutz AG byla založena v roce 1921 poté, co se společnost a společnost Motorenfabrik Oberursel AG rozhodli spojit své síly. Model F1M414 byl prvním kompaktním traktorem na světě, který vstoupil do sériové výroby, ke kterému došlo v roce 1936. Byl vyráběn po dobu 15 let, poté byl přepracován a uveden do výroby dalších osm let.

Klöckner byl zakoupen v roce 1938 a brzy byla společnost přejmenována na KHD. Stalo se to pro společnost Klöckner - Humboldt - DEUTZ AG, která se stala jednou z největších průmyslových společností v Německu. Druhá světová válka bohužel způsobila  v mnoho škod, které byly důvodem zastavení výroby, které trvalo několik let. Většina kolínských výrobních zařízení byla po válce vyrovnána se zamí.

Oživení
Po skončení druhé světové války byla zahájena masivní rekonstrukce. Za pět let se všechno vrátilo do předchozího stavu. Pracovalo tam  více než 13 000 zaměstnanců. Brzy byly představeny nové motory a nově vyvinuté přední odpružení, což společnost přivedlo k obrovskému úspěchu. Za pár let začala společnost SIADA se sídlem v Argentině vyrábět traktory Deutz.

První traktor byl představen v roce 1953, o pět let později následovala zcela nová řada traktorů. Následující rok byla podepsána smlouva s argentinským partnerem a výroba tam začala téměř okamžitě poté. KHD přijala logo Magirus v roce 1964.

Modelová řada traktorů s pohonem všech kol představená v roce 1965 byla obrovským úspěchem! Bylo vyrobeno více než 380 000 kusů.

Oficiální jméno

Deutz-Fahr se stal oficiálním názvem v roce 1968, kdy byla zakoupena většina akcií FAHR. FAHR byl již součástí KHD a měl bohaté zkušenosti s výrobou zemědělských strojů. O rok později společnost také získala společnost Ködel & Böhm. Byla to další firma, která se specializovala na výrobu zemědělské techniky.

Výroba v Argentině začala v roce 1970, o několik let později následovala představení zcela nové série traktorů DEUTZ INTRAC. Tyto stroje se ukázaly jako extrémně univerzální a efektivní. V roce 1978 byla zahájena modelová řada Deutz DX, která měla elektrický závěs, zavěšenou kabinu a systém 4WD.

Všechny traktory, které  po roce 1982 sjely  z montážní linky, byly označeny značkou DEUTZ-FAHR.

Miliontý traktor

Rychlý posun vpřed do roku 1992, když Deutz-Fahr oslavil svůj 1 000 000. traktor. Některé modely uvedené na trh po roce 1993 využívaly moderní novou automatickou převodovku vyvinutou skupinou SLH (SAME + LAMBORGHINI + HÜRLIMANN) s názvem Electronic Powershift. O několik let později se KHD a Deutz-Fahr staly součástí SLH, poté byla založena SAME DEUTZ-FAHR GROUP.

Společnost Klöckner-Humboldt-Deutz AG byla v roce 1997 přejmenována na Deutz AG a zaměřena na výrobu extrémně široké řady motorů. O čtyři roky později byla představena zcela nová řada traktorů Agrotron. Vyznačoval se elegantním designem a novou technologií, včetně přenosu CVT.

V roce 2009 společnost oslavila sto let novější produkce.

Byla představena řada nových modelů a brzy byly uznány za jejich vlastnosti. V roce 2012 získala Deutz-Fahr Agrotron 7250 TTV ocenění Traktor roku. Řada Deutz-Fahr 6 vybavená kabinou MaxiVision získala v následujícím roce prestižní ocenění German Design Award. V roce 2014 získala Deutz-Fahr 9340 TTV stejnou cenu, což byl velký úspěch, protože traktor byl v segmentu s vysokým výkonem.

Zcela nový výrobní závod byl otevřen v roce 2017. Obrovské zařízení postavené v Lauringenu je stále nejmodernější továrnou v Evropě. Jednalo se o opravdu důležitou investici a celkové náklady projektu přesáhly 90 milionů EUR.

Deutz-Fahr nabízí obrovskou škálu kolových a pásových traktorů a kombajnů  i zemědělskou techniku.

Více informací na: https://www.deutz-fahr.com/en-ea/.



arrow_back_iosZpět