keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Prodat

KONSTRUKČNÍ VYBAVENÍ VOLVO – BLÍZKO INOVACÍ

Title picture

S více než 180 letou historií patří Volvo CE (což znamená Volvo Construction Equipment) mezi nejstarší značky na současném trhu. Začal to obchod, který ve 27 letech založil Johan Munktell ve švédském městě Eskilstuna. Guvernéři ho jmenovali, aby pomohl rozvíjet místní průmysl. Munktellovu dřívější práci ve Stockholmu převzal další inženýr jménem Jean Bolinder, který odešel spolu s bratrem Carlem Gherardem do Anglie, aby se dozvěděl více o technických procesech. Munktell udělal totéž roky před tím. Poté, co se Jean Bolinder vrátil se svým bratrem do Švédska, založili oba společnost.


INOVACE

Při pohledu zpět: První skutečná továrna Munktell byla otevřena v roce 1839 a rok 1844 byl přesným rokem, kdy se Bolinderovi bratři vrátili do Stockholmu a založili Kungsholmens Gjuteri & Maskin Verkstad. O devět let později byla navržena a vyrobena první švédská lokomotiva Munktell. Po letech úspěšných snah a růstu se bratři Bolinderovi stali součástí týmu, který dokázal vytvořit první ponorku na světě schopnou vypálit torpédo pod vodní hladinou - k tomu došlo v roce 1880. Bratři vytvořili první švédský spalovací motor v roce 1893, známý jako Weylandův.

20. století začalo s Munktellem boomem: v roce 1906 přišel se silničním válcem poháněným parou, což znamenalo, že dokázal vytvořit stavební stroje, než se traktory staly populárními. Ve skutečnosti představil první traktor ve Švédsku až o 7 let později.

AB Bolinder-Munktell byla založena v roce 1932 po sloučení obou společností. Na počátku druhé světové války přidala nově vzniklá společnost na své výrobní linky letecké motory. Společnost Volvo koupila společnost v roce 1950 a teprve o čtyři roky později byl představen první kolový nakladač s připojovacím zařízením, který kdy postavili. Stroj byl také mezi prvními svého druhu na světě.

Kloubový vůz byl poprvé představen v roce 1966. O šest let později byl představen nový speciální design kabin stroje. Vyznačoval se inteligentním designem, který chrání obsluhu v případě nehody. Produktová řada tuhých dopravců byla vytvořena v roce 1982. O tři roky později byla založena skupina VME, následovalo partnerství Volvo se společností Clark Equipment, což znamenalo, že švédská značka měla přístup na americký trh.

PORTFOLIO ROZŠÍŘENÍ

Začátkem 90. let byla doba rychlého růstu produktového portfolia: přidaly se buldozery, kolové nakladače a rypadla poté, co společnost Volvo koupila několik dalších společností spolu s nákupem všech akcií VME. V roce 1997 společnost již začala vyrábět srovnávače a těžké kolové nakladače, které byly mimořádně úsporné z hlediska spotřeby paliva. Klíčovým bodem pro společnost byl rok 1998, kdy dokázali získat divizi stavebních strojů Samsung Heavy Industries.

V počátečních letech 21. století dokázalo Volvo CE představit pro své rýpadlo-nakladače zcela nový design, po kterém následovaly zcela nové modely smykem řízeného řízení. Do roku 2005 byl uveden do provozu nový bagr o hmotnosti 70 tun. O rok později byl představen první diesel-elektrický hybridní systém Volvo.

První v kloubový tahač na světě s plným odpružením byl představen v roce 2007, následován jejich největším, ale ještě 50tunovým nakladačem. Ve stejném roce Volvo koupilo čínského výrobce vybavení pro stavbu silnic. O sedm let později byla společnost schopna koupit Terexovo výrobní odvětví pro nákladní dopravu.

O několik let později Volvo poprvé představilo svůj systém Co-Pilot, následovaný nejmodernějším elektrickým a plně autonomním konceptem nosiče nákladu.

V roce 2017 bylo sídlo společnosti Volvo CE přesunuto z Belgie do Švédska a pravděpodobně zůstane ve Stockholmu, dokud bude společnost fungovat. Oznámili, že práce na elektrických strojích a vozidlech pokračují a na trhu se brzy očekává malá flotila elektrických rypadel a nakladačů. Současné portfolio značky zahrnuje různé typy a velikosti bagrů a kloubových nákladních vozidel, jakož i nakladače, kompaktní stroje, zařízení pro výstavbu silnic, kompaktory, finišery a lesnické stroje.

 Více informací na: https://www.volvoce.com/global/cz/



arrow_back_iosZpět