keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Prodat

Krátká, ale působivá historie úspěchu IVECO, kterou je nutné poznat

Title picture

Na rozdíl od většiny ostatních evropských výrobců nákladních vozidel se historie Iveco datuje  méně než 50 let. Stále však umožňovalo značce dosáhnout pozoruhodného úspěchu v průběhu času.

Uvedení
Značka Iveco se narodila začátkem roku 1975 po sloučení celkem pěti různých společností. Název značky je zkratka pro Industrial Vehicles Corporation. Fiat průmyslová vozidla, OM, Lancia speciální vozidla, Unic a Magirus-Deutz spojily síly, aby se tak stalo. Cílem značky bylo uvedení produktů na trh daleko za hranice Evropy - byly zaměřeny severoamerické, severoafrické a ruské trhy. Byl to opravdu ambiciózní plán, ale ukázalo se, že je také realistický.

Po několika letech vývoje modelové řady bylo v roce 1982 představeno nové logo Iveco. Mezitím byl v roce 1978 debutován lehký komerční model s názvem Daily, který se dodnes vyrábí po mnoha nových generacích. Celá značka měla zajímavou strukturu řízení a vzniklo několik divizí, jako jsou nákladní auta, autobusy, hasičská vozidla a vývoj a výroba motorů. Turbieselový motor Iveco byl používán ve všech rozsazích a v roce 1985 byla do řady lehkých vozidel uvedena první nafta s přímým vstřikováním, po níž o čtyři roky později následoval ventil EGR. Společnost Iveco byla ve skutečnosti první výrobou, která zavedla turbodieselové motory do těžkých průmyslových vozidel.

TurboStar

Rok 1984 byl poznamenán řadou těžkých nákladních vozidel s názvem TurboStar. Byl to velmi úspěšný model v celé Evropě. Zahraniční expanze této značky se teprve začínala a byl zahájen společný podnik s Ford Truck Ltd. Standardní produktová řada (zkráceně SPR) byla představena na konci 80. let a skončila transformací společnosti. V té době se spojily síly Iveco a Astra - společnost specializovaná na stavební a těžební vozidla. O několik let později se nový model Daily s ekologickým motorem stal okamžitým tržním úspěchem. Stal se lídrem ve svém segmentu v Evropě.

Iveco koupilo 52% Fordu v roce 1986, začal formovat  společný podnik Iveco Ford Truck Ltd.

90. léta byla poznamenána snahou Iveco o globální úspěch. Byl představen zcela nový sortiment produktů Euro - nabízel čtyři různé typy nákladních vozidel na základě třídy a hmotnosti. Modely Iveco EuroCargo a Iveco EuroTech byly na evropském trhu přijaty opravdu dobře a oba kamiony byly v roce 1992 a 1993 oceněny cenou Truck of the Year. Modely Iveco EuroTrakker a Iveco EuroStar také patřily k nejprodávanějším nákladním automobilům ve svých segmentech.

Akvizice

Začátky 90. let byly také poznamenány některými důležitými akvizicemi. Iveco koupil Pegaso v roce 1990, následovaný Seddonem Atkinsonem v roce 1991. Nanjing Motor Company začal montovat modely Daily v Číně v roce 1991. ITAL (což znamená Iveco Trucks Australia Ltd.) byla založena v roce 1992.

Druhá polovina 90. let byla pro značku důležitým obdobím. Byly představeny zcela nové motory Cursor, po kterých následovalo založení společného podniku Naveco, který vyráběl modely Iveco pro čínský trh. Iveco také koupilo Carnivu v roce 1996, což společnosti umožnilo uvést na trh model Eurofire. Divize autobusů představila nový model EuroClass, který upoutal velkou pozornost a získal ocenění Coach of the year v roce 1995. O tři roky později byly představeny motory Cursor 8 a Cursor 10. Byly první svého druhu, které měly turbínu s proměnlivou geometrií a palivový systém common rail.

Zcela nová řada modelů nákladních automobilů Stralis byla uvedena na trh v roce 2002. Společnost poté koupila divizi autobusů Renault a zvýšila čínské provozy společným podnikem se společností Changahou Bus Co. v Číně.

Další rozšíření

Kolem 30. výročí společnosti se vedení Číňanů ještě více rozšířilo. Bylo představeno SUV Massif a vylepšené verze pohonů všech kol u některých modelů nákladních vozidel. Divize autobusů Irisbus také představila několik nových modelů.

Společnost se nakonec v roce 2011 vyvinula na CNH Industrial - holdingový gigant přítomný ve 190 zemích, které v současné době zaměstnává více než 70 000 lidí na celém světě. Iveco dokonce vyhrálo 33. Dakarskou rally v roce 2012. Špičkový model Iveco Stralis získal v následujícím roce prestižní ocenění Truck of the Year a nová generace modelové řady Daily získala ocenění Van of the Year v roce 2015.

Masivní produktové portfolio společnosti Iveco dnes zahrnuje lehké, střední a těžké nákladní automobily, stavební vozidla, sklápěče a nákladní vozy, jakož i širokou škálu specializovaných strojů a autobusů.

Více informací na: https://www.iveco.com/Pages/welcome.html.



arrow_back_iosZpět