keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Koupit
keyboard_arrow_right Prodat
keyboard_arrow_right

Kempovací zařízení

Jak se karavany staly populárními jako dnes

Kamionové přívěsy a přívěsy, stejně jako rekreační vozidla jsou špičkovým kempingovým vybavením. Přicházejí ve všech tvarech a velikostech a některé mají nebývalou úroveň luxusu, zatímco ostatní modely jsou základní, praktické a cenově dostupné.

Pierce-Arrow Touring Landau byl představen v roce 1910, který lze označit jako původní obytný automobil. Zhruba ve stejnou dobu byly v Kanadě postaveny obytné automobily postavené na rámech nákladních vozidel.

Rekreační vozidla, která změnila hru

Prvním vozidlem označovaným jako RV (rekreační vozidlo), které mělo obrovský dopad, byl romský vůz, postavený a používaný rodinou Conklinů v roce 1915. K cestování mezi New Yorkem a Kalifornií použili osmitunový stroj. Rekreační vozidla bylo vyráběna vlastní firmou Roland Conklin Gas-Electric Motor Bus Company s cílem poskytnout rodině veškeré pohodlí domova během jejich cesty. Vozidlo ohromilo tisíce lidí, včetně médií, protože to bylo něco, co nikdy předtím neviděli.

Opravdu, poté, co byl stroj poprvé viděn, ho mnoho lidí chtělo mít a v příštích několika desetiletích byly myšlenky na používání takových vozidel populární, přestože myšlenka kempování byla populární již od 19. století. když William HH Murray publikoval svá díla, včetně prvního průvodce „jak táborovat“.

Kempovací vozidla a vybavení se staly populárními po roce 1910, protože se staly dostupnější, když šli do sériové výroby. Conklins jako první použili jako základ autobus, který jim umožnil vytvořit obrovský dvoupatrový byt se všemi vymoženostmi domova. Bylo to označováno jako karavan nebo dokonce pozemní jachta. Důležité je, že to dláždilo cestu pro obytné automobily, jak je známe dnes. Lidé si uvědomili, že jezdit do kempu s běžným vozidlem znamená, že bude potřeba mnoho  dalšího vybavení, jako jsou stany, spací pytle, přenosné kuchyně atd. Všechny tyto funkce byly začleněny do obytného automobilu.

Bungalov typu REO Speed ​​Wagon byl představen v polovině dvacátých let, poté následoval Trainer  Hudson Essex Pullman - oba funkční obytné vozy.

Dále byl vytvořen přívěs, ale měl nevýhody obytných automobilů – nemohlbýt použit jako běžná vozidla kvůli své velikosti a jejich neúčinnosti jako každodenní přeprava. Nebyly také vhodné pro úzké silnice, které byly vhodné pouze pro automobily. Vyšší cena karavanu samozřejmě také snížila jeho popularitu ve srovnání s přívěsem pro karavany.

První přívěs kempu nebyl karavan, ale jednoduché zařízení pro přepravu dalšího potřebného vybavení kempu. Brzy byl přidán stan s padajícím rámem a ve 20. letech 20. století byly k dispozici plně funkční stanové přívěsy. Například kabriolet s přívěsem Brintnall měl skládací postel.

Přívěsy pro karavany přeběhly

Stanové přívěsy však nebyly tak funkční jako karavany, a po špatné zkušenosti s jedním během bouřky v roce 1928 se Arthur Sherman rozhodl vytvořit lepší produkt. Shermanův design byl vodotěsný a měl pevnou strukturu. Ukázalo se, že je příliš nízká, ale stále to byla novinka, na kterou mnoho dalších kempařů udělalo dojem. Sherman věděl, že má obrovský potenciál. Založil společnost Covered Wagon Company a připravil cestu pro karavany, jak je známe dnes. Společnost byla největší v tomto odvětví a v roce 1936 prodala 6 000 kusů. Celkový počet jednotek vyrobených v tomto odvětví na konci 30. let překročil 20 000 ročně, čímž zcela nahradil stanové přívěsy. Přibližně v té době byly vytvořeny legendární karavanové přívěsy Airstream s elegantním designem se skořepinou leštěnou v zrcadle. Rychle se stali skutečnou ikonou, protože na trhu vypadali jako nic jiného.

Druhá světová válka zastavila průmysl a teprve v roce 1950 se vrátila na trat. Evropští výrobci, jako je Westfalia, se také přihlásili k převodu dodávkových vozů pro kempaře. Pokračovala také přeměna podvozku nákladních vozidel a autobusů. Přibližně v té době přišel Raymond Frank s termínem „motorhome“. V roce 1958 si vytvořil vlastní a lidé si všimli, jak je dobrý. Frank začal podnikat. Byly cenově dostupnější než konkurenční produkty a Frank konkuroval také výrobcům kempingových přívěsů.

Začala hromadná výroba

Winnebago byla první společností, která v roce 1967 sériově vyráběla kempingová vozidla, což vyústilo v jejich přijatelné ceny. Winnebago bylo největším jménem na trhu, ale konkurence byla pečlivě sledována. V roce 1969 bylo v USA prodáno více než 23 000 obytných automobilů. Benzinová krize byla pro průmysl vážným poklesem, ale mnoho vytrvalých a dnes se na americkém trhu prodává téměř 50 000 kusů.

Dnešní trh je neomezený, pokud jde o možné možnosti a vybavení. K dispozici jsou ultra-luxusní RV, které od Gypsy Van prošly dlouhou cestu. Značky jako Hymer, Knaus, Entegra a Adria stanovily standardy ve světě RV, obytných vozů a obytných přívěsů.