keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Koupit
keyboard_arrow_right Prodat
keyboard_arrow_right

Speciální Stroje

 
Zde je přehled různých speciálních strojích, které jsou dnes k dispozici

Speciální stroje jsou součástí každodenního života a jsme zvyklí je neustále vídat. Do této kategorie spadá mnoho různých typů vozidel, jako jsou hasičské vozy, sanitky, pohřební vozy, užitková vozidla atd.

Pohřební vůz Hearse

Pohřební vůz Hearse  prošel dlouhou cestu, protože se jednalo pouze o ručně tažená vozidla a později vozy tažené koňmi .První pohřební vůz s benzínovým motorem byl postaven v roce 1907. O deset let později se stal populárním. V průběhu let se pohřební vozy zvětšovaly a mnoho společností je začalo stavět a dnes se jedná o nejmodernější stroje se zvláštním designem.

Sanitky byly poprvé použity v 15. století pro vojenské účely a civilní koňské povozy se začaly používat v polovině 30. let 20. století. První nemocniční služba včetně sanitek byla zřízena v roce 1865 v Ohiu v USA. Mnoho měst v USA a Británii přijalo sanitní vozy a služby tísňového volání. John Lumsden zřídil v Irsku v roce 1910 záchrannou službu. Brzy se sanitky staly mnohem vyspělejšími než jednoduché vozy, kterými byli. Jako hlavní zdroje energie byl použit plyn, pára a elektřina. Palallister z roku 1905 byl jedním z prvních, který následoval několik modelů Straker-Square. Modely Dodge a Austin byly používány jako sanitky v období druhé světové války. Po padesátých letech 20. století byly sanitky vybaveny mnoha systémy na podporu života a KPR a nebyly již používány pouze pro přepravu. V 70 letech byla do jejich výbavy vložena nosítka. Mezi vybavení moderních strojů patří navijáky, zvedáky pro pacienty a rampy. Zdravotnické týmy používají pečlivě vybavené stroje k reakci na mimořádné události.

Představení hlídkových aut

Hlídková a policejní vozidla se liší v závislosti na účelu, pro který jsou použity. Existují vozidla pro pronásledování a řízení dopravy, jakož i speciální automobily a dodávky. První policejní vůz, který byl použit v roce 1899 v Ohiu, byl elektrický, postavený Frankem Loomisem. Později se Ford B stal prvním sériově vyráběným policejním vozem. Byl upřednostňován pro jeho silný motor V8. Později začali všichni největší výrobci automobilů v USA vyrábět policejní auta.

Hasičská vozidla patří mezi nejdůležitější specializované stroje. První hasičské vozidlo navrhl Joseph Jenckes Sr. v roce 1654, poté Richard Newsham v roce 1730 v Británii. Nebyli to nic jiného než vozíky s ručně ovládanými čerpadly namontovanými na nich. Vozidla byla představena v roce 1822 a hasičský motor byl vylepšen. V roce 1905 byla představena společnost Knox Automotive s pohonem na plyn. Později byly představeny žebříky, které byly mechanicky roztažitelné. Požární vozidla se stala  větší a rychlejší. V 60. letech byly představeny menší kamiony s hasicím zařízením.

Existuje mnoho různých vojenských vozidel, která se specializují pro různé účely. Mezi nejoblíbenější patří užitková vozidla, která pocházejí z civilních modelů s pohonem všech kol, jako jsou Willis Jeep a první modely Land Rover. Některé modely byly navrženy pro vojenské účely, například VW Kubelwagen. Existuje mnoho různých verzí vojenských vozidel, včetně obojživelných modelů, nákladních automobilů, služebních vozidel a strojů vybavených pásy místo kol. Bylo téměř milión kusů těchto vozidel používaných pouze během druhé světové války.

Rozmanitost užitkových vozidel

Užitková vozidla mají všechny tvary a velikosti. Existují různá terénní vozidla používaná pro komerční účely a existuje také celá řada servisních vozů a nákladních vozidel, jako jsou silniční asistenční vozy, stroje na odklízení sněhu, víceúčelová vozidla s pohonem všech čtyř kol a mnoho dalších. Když se osobní automobily a kamiony staly hromadným dopravním prostředkem, došlo k potřebě jejich údržby a s častými mechanickými poruchami a nehodami byly stroje silniční asistence zavedeny již na začátku 20. let 20. století. První servisní vozy a nákladní vozy používaly běžný výrobní vůz s další platformou vzadu, obsahující různé nástroje a příslušenství.

Cisterny byly představeny v roce 1914 a první byly použity pro přepravu potravin, jako je mléko. Tato technologie se v průběhu let výrazně zlepšila a dnes máme návěsy s velkokapacitními nádržemi.

Mezi další speciální kategorie vozidel patří mobilní jeřáby a jeřáby namontované na nákladních automobilech, jakož i nákladní vozy na odvoz odpadků, taxíky (které zde byly dlouho před spalovacím motorem - nabídl jim je francouzský Nicolas Sauvage v roce 1640), poštovní a kurýrní vozy, sklápěče a mobilní dílny.