keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Prodat

Výrobní a zpracovatelské stroje

Industriální výroba různých předmětů začala znamenat mnohem více než klepání kladivem, potom co se odehrála průmyslová revoluce. Byly představeny více komplexní operace a stroje pro výrobu a zpracování byly vynalézány jeden za druhým. První stroje, které nahradily manuální práci byly využity v textilním a železářském průmyslu. Po roku 1940, skoro každá továrna fungovala s pomocí strojů pro výrobu a zpracování.

Variace strojů pro výrobu a zpracování

Dnes je tu mnoho strojů požívaných k výrobě. Zahrnují kategorie jako různé obráběcí stroje, brusky, filtrovací systémy, drtiče, dmychadla, otočné ventily, kompakty, měniče teploty, mixéry, dopravní pásy, montážní linky a mnoho jiných. Spousta druhů industriálních pump, specializovaných robotů, kompresorů a ostatní industriální zařízení jsou také součástí této kategorie.

Takzvané číselně ovládané stroje, nazýváme roboty. První z nich vytvořil Bill Taylor v roce 1937 a měl se podobat jeřábu poháněným elektrickým motorem. George Devol si později patentoval svůj design a jeho vynález mohl o krátkou vzdálenost posouvat různé objekty. Jeho firma nazvaná Unimation byla vytvořena v roce 1956. Firma General Motors začali používat robota Uima v roce 1962. Victor Scheinman vynalezl Stanfordskou ruku a později také ruku MIT, které byly velice důležité pro další vývoj industriálních robotů. Firma ASEA vynalezla elektricky poháněný model v roce 1975, ovládán přes chipset. První svářecí robot byl postaven v roce 1979, v Japonsku. Osmdesátá léta byla časové rozmezí rapidního vzrůstu úseku industriálních robotů. Roboti začali být ohební, rychlejší a více inteligentní, a jejich účinnost masivně vzrůstala. Takzvaný spolupracující robot byl představen v roce 2008 – tyto industriální stroje pracují po boku s lidmi. Společnosti jako KUKA, ABB a Adept jsou dnes mezi vedoucími výrobci industriálních robotů.

Nezbytné operace spojené se zpracováním a výrobou

 

Balící a štítkovací stroje jsou důležitou částí většiny výrobních procesů. V tomto rozmezí je nespočet variací a vše závisí na produktu nebo trhu. Balení zde byly od pravěku, ale první moderní balení bylo vynalezeno v 18. století. Cínové krabice byly vyráběny v roku 1730 v Anglii a první továrna se otevřela v 19. století. Balící a štítkovací stroje zahrnují vakuově balící stroje, lepící stroje, měnící stroje, obalující stroje, plnící a zavírací stroje, také jako dávkovače štítků a industriální tiskárny

S industriální revolucí v roce 1750 přišli první průlomy s obráběcími stroji a procesy. První děrovací stroj na železo byl vynalezen Johnem Wilkinsonem v roce 1774 a byl využit pro vytvoření prvního motoru Jamese Watta o pár let později. Brzo byly dány do užití také soustruhy, mlýnky a tvarovače. Do této oblasti byly vneseny počítače v roce 1960, a později, byly velkým průlomem CNC stroje. Dnes, stroje jako vrtačky, brusky a a tvarovače ozubených kol pracují po boku s roboty a lisy.

Dopravní pásy a montážní linky jsou pravděpodobně nejvíce používané stroje, od doby masové výroby. Manuální zpracování začalo být zastaralé na začátku 19. století, kdy výrobky jako koněm tahané vozidla, lokomotivy, textily a hodiny potřebovaly zlepšení v zpracování, v materiálu a skládání. První nepřetržitá montážní linka byla použita v Portsmouth Block Mills v roce 1801. Později firma Richard Garret & Sons vynalezla první montážní linku, která byla velmi blízko té naší dnes – toto se stalo v roce 1853.

Důležitý milník

 

Na začátku 20. století, něco velmi důležitého bylo představeno pro industriální svět. Potřeba pro masovou výrobu zaměnitelných dílů byla uvědomena. Toto znamenalo ve vynaleznutí různých nových nástrojů. Nástrojů jako tvarovač kovů, tvarovač šroubů a fréz. Byly součástí montážní linky a začala výroba zaměnitelných částí.

Dopravce začaly používat elektřinu později v roce 1880, ale ne před využitím páry. Párové dopravníky byly nejvíce využity pro nakládání a vykládání plavidel. Když zdrojem  energie začala být elektřina, dopravníky začaly být používány  v masové výrobě zboží, jako třeba plechovek. Montážní linky začaly být populární v roce 1860, když je začaly používat masové společnosti v USA. Největší uvědomení potenciálu montážních linek zavedl Hendry Ford. Jenže, nebyl jediný, který tuto technologii zavedl do výroby aut. Randsom Olds, zakladatel Oldsmobile, byl ten, kdo to udělal jako první. Patentoval si svůj koncept a použil ho ve své továtně v roce 1901. Šéf produkce Henryho Forda, Peter E. Martin, byl ten, kdo navrhl tuto technologii. Model Fordu T byl první, který byl produkován na montážní lince v roce 1913. Byla poháněna dopravci a snížil čas sestavby jednoho vozidla na hodinu a půl.

Dnes žádné továrné nechybí použití produkčních a procesních strojů, a rapidní nárůst počítačových technologií zlepší všechny procesy a přinesl účinnost do industriálního světa.