keyboard_arrow_right Přidat nabídku
keyboard_arrow_right Přihlášení
keyboard_arrow_right Registrace
keyboard_arrow_right Domů
keyboard_arrow_right Průmysl
keyboard_arrow_right Hledat
keyboard_arrow_right Prodat

Letectví

 

George Cayley, britský baronet byl první člověk, který vytvořil létající zařízení s připevněnými křídly, v roce 1799, čímž ušel první krůčky v vynalezení letadla. Byl to opravdový průkopník vynalezení letadla. O století později, Wilbur Wrigh a jeho bratr Orville strávili pár let prováděním leteckých experimentů, předtím, než se rozhodli spolupracovat s inženýry s Chicaga. Společně porazili šance a byli schopni vytvořit zařízení, které se dokázalo vznést do vzduchu. Pokusy o úspěch se datují jíž do 16. století, ale tento byl první, který uspěl. Tvar jeho křídel byl studován ve větrném tunelu a byl dokončen v roce 1884.

Průkopníci létání

Po třiceti letech snažení bratrů Wrigtových, Otto Lilenthal dokončil Caylerův desing a vytvořil mnoho vznášedel a dokončil s nimi kolem dvou tisíc úspěšných letů. Bratři Wrigthovi jednoduše vzali jeho znalosti a vytvořili tento stroj.

Spousta ostatních vynálezců začalo pracovat na pohonu a zatáčecích systémech, aby dohnali létající stroj k dokonalosti, a přizpůsobit je pro ovládání lidmi. První nepřetržitý let se udál v roce 1896, v letadle poháněném párou.

Vnitřně spalovací motory byly dalším krokem pro moderní letadlo, což byl jeden z důvodu úspěchů bratří Wrightů. S lehkými motory a speciálními spalovači, jejich stroj byl schopen nepřetržitého letu a byl lehký na ovládání.

Další z průkopníků letectví je Gabriel Voisin, Hneri Farman, Alberto Santos-Dumont a Glenn Hammond Curtiss – všichni přispěli k vývoji průmyslu.

Stal se rapidní narůst v letectví, před začátkem první světové války. Za trvání války, většina úsilí šla do vývoje a investice válečných strojů. Z tohoto ústil velký technologický proces a poté, co válka skončila, mnoho dalších leteckých cest bylo zavedených. Zavedení hvězdicových motorů byl také jeden z velkých kroků vpřed.

Nový obzor

V prvních pár desetiletích 20. století, bylo cílem nastolit mezinárodní lety. Poprvé byl někdo přeletěl Atlantický oceán bez zastávek. Jména jako Lockheed, Fokker a Spitfire se stala velkými, obzvlášť v druhé světové válce.

Rolls-Royce vyráběl jedny z nejsilnějších a nejspolehlivějších motorů té doby. Krátce poté, lidé si uvědomili potřeby leteckých společností, a proto byla založena společnost Imperial Arways Ltd. v Británii, poté KLM v Nizozemí roku 1919 a také Deutsche Luft Hansa v roce 1926. Letouny jako Boeing 247 dokázaly udělat delší lety více pohodlnými v roce 1930.

Letouny jako Douglas DC-4 a Boeing Stratoliner byly jedny z nejdůležitějších v roce 1940, které položily první stopu pro vývoj budoucích strojů.

Po skončení druhé světové války, poválečné letouny byly prokázány více pokročilejšími než kdy předtím. Stroje s místem až pro 50 pasažéry dokázaly letět rychlostí až 320 km/h.

Nové modely jako Douglas DC-7 a Lockhead 1649A Starliner byly masivním hitem v roce 1950. Měli obrovský dolet a jejich rychlosti dosahovali rychlostí až 640 km/h. Výsledkem tohoto bylo, že počet leteckých společností masivně narůstal po celém světě. Postupně, služby leteckých společností začaly být dostupné cenově i pro střední třídu. Prozatím se vyvíjeli soukromí výrobci letadel jako Gulfstream a Learjet.

Růst trhu leteckých společností 

V roce 1969, počet leteckých společností přesáhl 120 000. Plynové turbíny přetvarovaly průmysl, stejně jako benzínové v minulosti. Představení tryskového motoru byla taky jedna z důležitých příčin, proč si lidé mohli začínat dovolovat létání jako způsob cestování. Byly nejdražší na výrobu a údržbu, ale také déle vydržely.

Nadzvukový osobní letoun Concorde byl průkopnický pro komeční užití v roce 1976. Prozatím, Rusové představili mnoho nových letounů jako Tupolev a Ilyushin. Ve stejnou dobu, Boeing převzal technologii motorů s turbodmychadlem. Jejich škála modelů byla tan nejlepší svého času. Mnoho evropských společností spojily síly a založily Airbus s cílem konkurovat Boeingu. Brzo poté byl představen Airbus A300, na kterého následoval Airbus A320, který byl široce populární v roce 1990.

Proudová doba

Tryskový letadla se ověřila jako o moc více účinná a jejích éra přišla také s většími terminály a letišti. Jak se ale létání stalo masivně užívaným způsobem dopravy, levnější aerolinky se začaly objevovat, s menšími sedadly a s méně místem uvnitř.

Existuje mnoho různých typů letadel, které se liší v závislosti na jejich účelu a velikosti. Bezpilotní letouny jsou často lehčí než vzduch, což znamená, že na palubě nejsou žádné motory - používají se hlavně pro vědecké a výzkumné účely. Letadla s pohonem se liší od malých civilních letadel s jedním nebo dvěma sedadly až po velká letadla a komerční letadla. Existuje také mnoho různých hmotnostních kategorií nákladních letadel. Letadla se mohou lišit v závislosti na počtu a umístění jejich motorů, typu křídla a rozpětí, taktéž i na typu podvozku a struktuře trupu.

 
 

Inzerce z tohoto odvětví Zobrazit všechny

SOCATA TBM 930 United States
SOCATA TBM 930

2017
Others
515 m.h.

North America, United States

Zavolat pro cenu  
BOMBARDIER LEARJET 40XR United States
BOMBARDIER LEARJET 40XR

2007
Others
2 700 m.h.

North America, United States

2 064 777 EUR Bez DPH
BOMBARDIER LEARJET 60SE United States
BOMBARDIER LEARJET 60SE

2005
Others
3 700 m.h.

North America, United States

2 064 777 EUR Bez DPH
DASSAULT FALCON 20F-5 BR United States
DASSAULT FALCON 20F-5 BR

1975
Others
10 900 m.h.

North America, United States

Zavolat pro cenu